- O OBČINI
- OBČINSKA UPRAVA
- ORGANI OBČINE
- E-OBČINA
- NOVICE IN OBJAVE
- KONTAKTI
- TURIZEM
Te dni so se začela predpripravljalna dela za začetek izvedbe projekta Sanacija brežin Jelični Vrh na državni cesti Spodnja Idrija – Godovič (G2-102/1034, odseka km 8,460 do km 6,600 in od km 8,460 do km 8,595). Izvedba projekta v Zali, na območju skalnega previsa nad državno cesto, katerega končni rezultat bo izgradnja galerije v letih 2019 in 2020 ter trajno zavarovanje še dodatnega dela brežin s podajno lovilnim sistemom in mrežami, bo izvedbeno zahteven zalogaj, ki bo v času gradnje terjal tudi prilagojen prometni režim s popolnimi in delnimi zaporami ter urejenimi obvozi.
Da bi bili uporabniki te cestne povezave, predvsem pa idrijsko-cerkljansko gospodarstvo, ki je vitalno vezano na to prometno žilo, kar najbolje obveščeni o tem, kakšen prometni režim bo vzpostavljen v času gradnje, so se pred dnevi na skupnem sestanku na sedežu Občine Idrija sešli predstavniki Direkcije RS za infrastrukturo, idrijski župan s sodelavci iz pristojnih služb občinske uprave ter predstavniki gospodarstva iz obeh občin.
Predstavniki Direkcije RS za infrastrukturo so predstavili obseg in načrtovani potek del ter predviden terminski plan gradnje. Kot so pojasnili, so se zaradi nedavnih dogodkov, ko je z brežin padajoče kamenje na dveh odsekih tega dela državne ceste skozi Zalo poškodovalo še dve vozili, na Direkciji odločili pospešiti pričetek del pri dokončni sanaciji odseka brežin na območju previsne skale nad državno cesto Spodnja Idrija – Godovič. Na osnovi maja letos dokončane in verificirane projektne dokumentacije za posege na tem območju te dni že tečejo predpripravljalna dela za zavarovanje brežin med cesto in robom gozda v skupni dolžini skoraj 1km. Dela v vrednosti 150.000 evrov, ki bodo izvedena v letošnjem letu, vključujejo izvedbo stalnega nujnega ukrepa postavitve podajno lovilnih sistemov in mrež na dveh odsekih.
Sama dela pri postavitvi podajno lovilnih sistemov in mrež za zavarovanje brežin se bodo začela izvajati julija letos, zato bo od 23. julija do 19. avgusta letos na obeh odsekih uvedena popolna zapora prometa. V okviru del bodo na najbolj nevarnem, previsnem delu skale vgradili podajno lovilne mreže. Te so potrebne zaradi zavarovanja prometa, ki se bo po zaključku letošnjih del znova sprostil, in za zaščito delavcev na gradbišču, ko se bo predvidoma julija prihodnje leto pričela gradnja galerije, del teh zavarovanj pa bo ostalo tudi po izgradnji galerije, ker bodo v funkciji celotnega varovalnega sistema. Vzporedno z deli na brežini bo potekala tudi rekonstrukcija dveh odsekov zelo dotrajanih podpornih zidov pod državno cesto v skupni dolžini 700 metrov.
Na direkciji pojasnjujejo, da bi v primeru ugodnega poteka del in če ta ne bi preveč poškodovala cestišča, popolna 24-urna zapora prometa morda lahko trajala le prvih 14 dni, naslednjih 14 dni bi veljala dnevna popolna zapora, v nočnem času pa bi omogočili polovični izmenični enosmerni promet. Ali bo to mogoče, pa bo jasno šele po prvih 14 dneh popolne 24-urne zapore.
V času popolne zapore ceste skozi Zalo bo za tranzitni promet nad skupno maso 7,5 ton urejen obvoz po državni cesti Logatec – Nova Gorica – Tolmin – Idrija, za vozila do skupne mase 7,5 ton pa je predviden potek obvoza po državni cesti Logatec – Žiri – Govejk – Marof – Spodnja Idrija. Označbe za obvoz bodo postavljene že na avtocesti, na izvozu za Logatec. Prebivalci Idrijskega pa bodo za lokalni promet verjetno uporabljali krajevne ceste. Direkcija razmišlja oziroma se dogovarja tudi za obvoz preko Kladja, kjer je sicer omejitev na vozila s skupno maso največ 7,5 ton, tam pa problem predstavljajo preozka cesta in serpentine.
Idrijski župan je ob tem poudaril, da je podjetja in Občino potrebno obvestiti o nameravanih aktivnostih, potrebno bo tudi zagotoviti, da ne bo zastojev v prometu zaradi nesreč in morebitnih voženj po lokalnih cestah. Predstavniki gospodarstva pa so opozorili, da popolna zapora predstavlja precejšnjo oviro pri oskrbovanju proizvodnje.
Na omenjenem sestanku so sprejeli nekaj sklepov, in sicer, da je v času trajanja popolne zapore skozi Zalo potrebno preveriti sprostitve omejitev na cesti Trebija – Sovodenj –Cerkno – Želin, da je potrebno preveriti možnosti vsaj delne sprostitve prometa preko objekta v nočnem času, od 22. ure do 5. ure zjutraj, in sicer po poteku prvih 14 dni popolne zapore. Poudarili so, da je potrebno zagotoviti reden pretok informacij med predstavniki gospodarstva in gradbiščem, po novem letu pa naj bi se ponovno sešli v zvezi z izvajanjem gradnje galerije. Sicer pa naj bi se po sprostitvi popolne zapore po 20. avgustu ostala dela izvedla pod polovično zaporo ceste v predvidenem trajanju 80 dni, torej do 10. novembra. Predvidene so tudi občasne popolne zapore v trajanju do 30 minut za dela, kjer obstaja nevarnost proženja kamenja. Ko bodo zaključena letošnja dela na teh dveh odsekih, bo čez zimo promet sproščen, predvidoma julija prihodnje leto pa se bo pričela gradnja galerije, ki bo dokončana leta 2020.
V letu 2019, ko se pričenja gradnja galerije, je predvidena tridesetdnevna popolna zapora ceste predvidoma v juliju, večino del tudi v času gradnje galerije pa bo izvedenih pod polovično zaporo, nato pa je predvidenih še skupno 11 dni popolnih zapor v različnih terminih ob koncu tedna v letih 2019 in 2020, ki pa posamezno naj ne bi trajale več kot tri dni skupaj. Celo naslednje leto bodo dela potekala tudi pod cesto, saj bo celotna galerija stala na pilotih.
Metka Rupnik