- O OBČINI
- OBČINSKA UPRAVA
- ORGANI OBČINE
- E-OBČINA
- NOVICE IN OBJAVE
- KONTAKTI
- TURIZEM
Rekonstrukcija državne ceste z ureditvijo kolesarske povezave med Idrijo in odcepom za Idrijsko Belo ter na odseku Idrija-Spodnja Idrija bo zagotovila celovito obnovo državne ceste na teh odsekih ter z izgradnjo kolesarskih povezav izboljšala prometno varnost za kolesarje in povezljivost odsekov kolesarskega omrežja. Po informaciji Tomaža Willenparta, vodje sektorja za investicije v ceste na Direkciji RS za infrastrukturo, dela na odseku Likarica-Idrijska Bela obsegajo temeljito obnovo državne ceste, vključno z voziščno konstrukcijo, ter dograditev kolesarske steze ob cesti.
V okviru del na odseku Likarica-Podoroteja rekonstrukcija ceste in gradnja kolesarske
Obnovljen odsek ceste bo potekal po trasi obstoječe, saj se dela izvajajo v okviru upravnega postopka »vzdrževalnih del v javno korist«, pri katerem je investitor prostorsko omejen na odstopanja do največ 25 metrov od osi obstoječe ceste. Tu tako velikih premikov ne bo. V okviru del se izvajajo zamiki z odkopi v brežine, kot na primer pod idrijskim pokopališčem, in ustrezni posegi na drugi strani ceste, da bodo lahko poravnali obstoječe ovinke in cesto na nekaterih delih tudi razširili ter zgradili kolesarsko stezo v širini 2,5 metra. Promet na odseku je z dvema semaforjema na dveh lokacijah urejen izmenično enosmerno. Gradbena dela potekajo v skladu s terminskim planom, rok za zaključek del na terenu je 15. december. Celotna investicija v rekonstrukcijo državne ceste in izgradnjo kolesarske povezave na tem odseku znaša 1. 950.103 evre. Od tega bo Direkcija oziroma država zagotovila 1.860.000 evrov, ki jih bo po deležih zagotovila v treh državnih proračunih, iz lanskega, letošnjega in državnega proračuna za leto 2023. Občina bo od omenjene celotne vsote zagotovila dobrih 90.000 evrov iz občinskega proračuna, ki jih bo vložila v izgradnjo dveh avtobusnih postajališč z javno razsvetljavo v Podroteji in del kolesarske z mostičkom znotraj naselja Idrija.
Na odseku Idrija-Sp. Idrija obnova ceste ter gradnja novega mostu in kolesarske poti
Tečejo tudi gradbena dela pri rekonstrukciji ceste in gradnji kolesarske povezave na odseku Idrija- Spodnja Idrija. Gre za ne tako dolg, a zelo zahteven odsek med mostom čez Idrijco na Marofu in začetkom Spodnje Idrije. Dela obsegajo temeljito rekonstrukcijo tega odseka državne ceste, ureditev kolesarske povezave nad strugo reke Idrijce, ki bo tako rekoč celotna na konzoli, in dograditev novega mostu čez Idrijco ob sedanjem mostu; s tem bodo povezali kolesarsko pot od Mokraške vasi do Spodnje Idrije. Rok za zaključek del na tem odseku državne ceste in kolesarske poti je 11. 7. 2023. Pogodbena vrednost rekonstrukcije tega odseka ceste ter izgradnje kolesarske povezave in novega mostu (brvi za kolesarje) znaša 10.365.000 evrov, od tega bo občina zagotovila 275.000 evrov, ki jih bo porabila za gradnjo vodovoda, črpališča in kanalizacije po Idrijski cesti. Sofinancerja sta tudi Elektro Primorska in Telekom za del investicije, ki se nanaša na njuno infrastrukturo. Promet je v času gradbenih del na tem odseku s semaforjem urejen izmenično enosmerno, ker pa je gradbišče na prometno dokaj živahnem odseku državne ceste, ki pelje skozi naselje, prihaja do občasnih prometnih zastojev med gradbenimi deli. Usmerjanje prometa, zlasti v primeru zastojev ob prometnih konicah, izvajalec del ureja občasno tudi ročno, kar je običajno v takih primerih bolj učinkovito, vsekakor pa se odločajo glede na trenutno lokacijo gradbenih del na gradbišču in glede na tok prometa. Pri delih, ki posegajo v hribino in kjer je večja možnost padanja odkruškov na cesto, se lahko vodja del odloči tudi za kratko do 15 minutno popolno zaporo ceste, da se odkrušek odstrani in da se ne ogroža varnosti vozil in pešcev.
Rekonstrukcija državne ceste zajema celotno ureditev te prometnice, posodobitev Telekomovega in elektro omrežja, namestitev lovilnih in varovalnih mrež na brežini, dvignjeno cestišče nad 100-letnimi poplavnimi vodami, sanacijo propustov in podpornih zidov omrežja. Piko na i pa bo tej veliki investiciji dala varna peš in kolesarska povezava med somestji Idrijo in Spodnjo Idrijo.
Kje bo potekalo nadaljevanje kolesarske proti Tolminu na eni in Logatcu na drugi strani
Ko bo zaključena gradnja kolesarskih odsekov od Marofa do Spodnje Idrije in od Likarice do odcepa za Idrijsko Belo, bodo kolesarji lahko varno kolesarili od Podroteje do Spodnje Idrije. Kako se bo koles povezava nadaljevala naprej? Po informacijah Tomaža Willenparta trenutno iščejo rešitev, kako umestiti v prostor kolesarsko povezavo naprej proti Tolminu, in sicer med Spodnjo Idrijo, Želinom in Mostom na Soči. Želeli bi jo speljati po levem bregu Idrijce, za kar upajo, da se bodo uspeli dogovoriti z Zavodom za varstvo narave. Obstoječa kolovozna oziroma pešpot na levem bregu reke na tem odseku je namreč dovolj široka in v veliki meri že narejena, ljudje jo že uporabljajo. Primerno rešitev pa bo potrebno najti še za izvedbo kolesarske na območju Želina. Tu se bosta namreč srečali dve kolesarski povezavi, tista, ki bo prišla po dolini Idrijce, tako imenovana »Keltika«, in druga iz smeri Kladja. Na Želinu bo potrebno obe kolesarski povezavi združiti, vmes je pa Idrijca. Trenutno na Direkciji iščejo rešitev, ki bo čim bolj preprosta, ustrezna, finančno sprejemljiva in funkcionalna. Ta odsek bi potem priključili na kolesarsko povezavo na Mostu na Soči. Kot je znano, se kolesarska povezava Tolmin-Modrej že gradi, območje Mosta na Soči je trenutno izključeno zaradi načrtovane obvoznice, odsek od Mosta na Soči proti Kanalu pa je tudi v načrtih. Ocenjujejo da bi do leta 2023 sprojektirali vse te povezave, potem pa bi, sploh ker na odseku v dolini Soče poteka nekdanja mulatjera, v precejšnji meri tudi že lahko začeli graditi. Ker se bo v letu 2023 izvajala tudi začasna označitev kolesarske poti, se je Občin Idrija dogovorila z Občino Tolmin in Direkcijo RS za infrastrukturo, da se označi povezava po državni cesti, ki poteka ob Kanomljici in prek Oblakovega Vrha do Trebuše.
Na drugi strani je predvideno tudi nadaljevanje kolesarske povezave proti Logatcu, in sicer od Podroteje oziroma odcepa za Idrijsko Belo naprej po obstoječi makadamski cesti po Ključih in naprej po francoski cesti, ki se dvigne do »platoja« v višini Godoviča, kjer je del kolesarske že zgrajen, od tu naprej pa se še odločajo, ali bi nadaljevanje trase proti Kalcam in Logatcu potekalo po eni od mnogih obstoječih makadamskih poti ali po trasi nekdanje železnice.
Metka Rupnik