- O OBČINI
- OBČINSKA UPRAVA
- ORGANI OBČINE
- E-OBČINA
- NOVICE IN OBJAVE
- KONTAKTI
- TURIZEM
ZD Idrija je bil zaradi pomanjkanja zdravnikov v treh poletnih mesecih primoran uvesti reorganizacijo dela tako, da je bila čez poletje vzpostavljena le ena nadomestna ambulanta, v povezavi z nujno medicinsko pomočjo. Ostale splošne ambulante so bile zaprte, razen ene, kjer je ordiniral upokojeni zdravnik. V delovanje nadomestne ambulante so se vključevali vsi zdravniki družinske medicine, tudi tisti, ki se sicer iz različnih razlogov ne morejo vključevati v dežurstva v službi nujne medicinske pomoči (NMP). Na pomoč sta priskočila tudi zdravnika iz Cerknega in zdravnici iz domov za ostarele ter upokojena zdravnica, ambulanto so okrepili z dodatno srednjo medicinsko sestro in dodatno telefonistko na informacijah.
Služba NMP je pogosto razremenila nadomestno ambulanto
Nujna medicinska pomoč je delovala ves ta čas, čeprav je bil ZD kar dvakrat na tem, da bi ostal brez zdravnika, kot se je to zgodilo v ZD Kočevje, in samo požrtvovalnosti v ZD Idrija zaposlenih in zunanjih zdravnikov gre zahvala, da se to ni zgodilo. Se pa to še vedno lahko zgodi ob nenapovedanih bolezenskih izostankih osebja. Delovanje NMP službe je močno odvisno od drugih zdravnikov, ki morajo tam dežurati, da se služba lahko izvaja. Ker je zaposlenih zdravnikov, ki lahko dežurajo, zelo malo, so nekateri, poleg dela v svojih ambulantah ali nadomestni ambulanti, že po trikrat tedensko dežurali tudi še v NMP. Čeprav je NMP namenjena samo nujnim primerom, je neposredno povezana z delovanjem predvsem splošnih ambulant. Pacienti, ki ne pridejo takoj do zdravnika v splošni ambulanti, pogosto poiščejo pomoč v NMP, kjer so jim skoraj vedno priskočili na pomoč in s tem delno razbremenili nadomestno ambulanto.
Po besedah direktorja ZD Idrija mag. Tomaža Glažarja so s tako organizacijo dela, ki vključuje delovanje nadomete ambulante in druge prilagoditve, uspeli prebroditi pomanjkanje kadra čez poletje. Glažar se zato vsem zdravnikom in medicinskim sestram zahvaljuje za požrtvovalnost in dodaten čas, ki so ga namenili v ZD Idrija, pogosto tudi na račun družinskega in zasebnega življenja. Zahvaljuje se tudi pacientom za potrpljenje, saj je večina med njimi pokazala razumevanje za ukrepe, ki so posledica kadrovske stiske v ZD, se pa, kot poudarja Glažar, zaveda, da je to korak nazaj v dostopnosti do zdravstvenih storitev, kot so jo pacienti poznali doslej. Po novem pacienti pogosto ne pridejo do svojega zdravnika in ga v nadomestni ambulanti lahko obravnavajo tudi drugi zdravniki, toda to je edini način, da pacientov niso puščali pred vrati brez ustrezne obravnave, da so lahko nudili zdravstvene storitve tako širokemu krogu pacientov, tudi tistim, ki so v zadnjem obdobju ostali brez osebnega zdravnika.
Kako naprej jeseni in v prihodnjih mesecih?
Žal problem velikega pomanjkanja zdravniškega kadra v ZD Idrija kljub intenzivnim prizadevanjem vodstva v iskanju zdravnikov, ki bi se jim pridružili, ostaja. V teh dneh se vodstvo o tem, kako bodo organizirali delo jeseni in do pomladi, pogovarja z zaposlenimi v ZD Idrija, a trenutno ni videti druge rešitve, kot da ohranijo delovanje nadomestne ambulante tudi jeseni in verjetno tudi do konca pomladi oziroma dokler ne pridobijo dovolj kadra.
Kakšni so obeti pri pridobivanju novih zdravnikov v ZD Idrija?
Kot pojasnjuje Glažar, zaenkrat odziva zdravnikov na prošnje, da se zaposlijo v ZD Idrija, ni, čeprav se trudijo, da bi jim prišli kar najbolj naproti. V ZD Idrija upajo, da se bodo razmere nekoliko izboljšale šele konec pomladi naslednjega leta, razen če jim do takrat ne uspe prepričati kakšnega zdravnika družinske medicine, da sprejme izziv in pride v Idrijo. ZD je z Občino Idrija dogovorjen, da bo vsak zdravnik, ki se zaposli v ZD Idrija, lahko dobil stanovanje, pomagali mu bodo pri zaposlitvi partnerja in zagotovili vrtec za njihove otroke.
Ob vseh poskusih pridobivanja novih zdravnikov je ZD Idrija navezal stik s pediatrinjo iz Srbije, toda postopek, da bo lahko prišla delat v idrijski zdravstveni dom, bo še trajal. Nazaj želijo pridobiti tudi ginekologinjo, ki je pred leti že delala v ZD Idrija. Ob tej priložnosti se ji direktor še javno opravičuje za razloge, ki so botrovali temu, da je morala ZD zapustiti.
Njegova naloga kot direktorja je, kot poudarja Glažar, da se zaposleni v ZD Idrija počutijo, da so zaželeni in spoštovani, vsem zaposlenim v tej ustanovi želijo s stabilnim poslovanjem zagotoviti varnost in dobre delovne pogoje ter podporo vodstva pri strokovnem in kariernem razvoju.
Metka Rupnik (po sporočilu direktorja mag. Tomaža Glažarja za javnost)