- O OBČINI
- OBČINSKA UPRAVA
- ORGANI OBČINE
- E-OBČINA
- NOVICE IN OBJAVE
- KONTAKTI
- TURIZEM
Včeraj je potekala 7. redna seja Občinskega sveta Občine Idrija, ki je med drugim obravnavala tudi pravilnik participativnega proračuna za mlade.
Svetniki so najprej potrdili predloga o imenovanju nadomestne članice Nadzornega odbora Občine Idrija in predstavnikov občine v Nadzornem svetu Komunale Idrija, nato pa je direktorica Brigita Šen Kreže predstavila letno poročilo Komunale, na kar so svetniki podali podvprašanja. Razprava je tekla o ureditvi eko otokov, ki bo v prihodnje ena ključnih prioritet Komunale, vodnih izgubah, ki jih v zadnjih dveh letih zaradi posodobljene opreme na precej zastaranem vodnem omrežju hitreje sanirajo, svetniki pa so opozorili tudi, da je potrebno veliko pozornost posvečati delovni klimi v podjetju.
V nadaljevanju je bil poleg lokacijske preveritve na območju Čekovnika v prvi obravnavni predstavljen predlog, da se območje med OŠ Idrija ter sotočjem Idrijce in Nikove poimenuje »Spominski park osamosvojitve Slovenije«, ki ga je lani podalo območno združenje veteranov. Občinski svetniki so predlog označili kot dobrodošel, sledila pa je razprava o dodatni ureditvi parka, za katero že obstajajo zasnove in ki bo, če bo to mogoče, izvedena v naslednjih letih.
Sledila je predstavitev Pravilnika o postopku izvedbe participativnega proračuna za mlade v Občini Idrija v prvi obravnavi. Participativni proračun (PP) je ena izmed oblik spodbujanja demokratičnega odločanja. Najprej bi začeli s PP za mlade, za katerega so sredstva v proračunu že predvidena, nato pa bi na podlagi izkušenj lažje oblikovali PP, ki bi vključeval vse občane. Predstavljen je bil postopek izvedbe PP in aktivnosti, ki glede tega že potekajo, nato pa so svetniki podali komentarje in vprašanja glede pravilnika in izvedbe. Poraja se vprašanje pravične razdelitve sredstev med posamezne KS, izpostavljeno pa je bilo tudi, da bi bilo treba že v začetku odpreti PP za vse občane in ne samo za mlade, s čimer se vsi svetniki niso strinjali. Vsi so bili mnenja, da je to pomembna tema, ki jo je treba v začetku ustrezno urediti, da bo v nadaljevanju izvajanje pravilno in efektivno, zato se bo razprava nadaljevala še v sosvetu krajevnih skupnostih in posameznih delovnih telesih.
Vneta razprava je potekala glede predloga pravilnika o plačah in prejemkih občinskih funkcionarjev, članov delovnih teles OS in drugih organov Občine Idrija v prvi obravnavi. Glede na spremembe v zakonodaji je bilo potrebno pripraviti nov pravilnik, na kar je opozorila že KS Idrija, govora pa je bilo predvsem o izplačilu nagrad nadzornemu odboru za opravljene preglede in izplačilu sejnin članom svetov KS. Nekateri svetniki so zagovarjali stališče, da so to funkcije, za katere posamezniki kandidirajo prostovoljno in za to niso predvidena denarna povračila, predvsem pa bi bilo denimo izplačilo sejnin članom svetov KS diskriminatorno za manjše KS, ki bi na ta način skoraj vsa sredstva porabila za sejnine. Na drugi strani so bila podana mnenja, da bi bilo bolje, če bi člani KS sami odločali, ali želijo izplačila sejnin ali ne, in da nekateri za delo v KS porabijo veliko časa. Na koncu so svetniki sprejeli sklepa, ki ju je predlagal odbor za finance in naj bi bila upoštevana pri drugem branju, in sicer da članom NO pripada sejnina, ne pa nagrada za nadzor ter da člani svetov KS ne dobijo sejnin, predsednikom pa se povrnejo stroški v pavšalnem znesku.
Po dolgi razpravi so svetniki odločali tudi o delni prerazporeditvi sredstev, ki so bila v proračunu že rezervirana za različne projekte, na nov URBACT projekt. Predstavljeni so bili rezultati dosedanjih URBACT projektov in tema novega, ki bo obravnaval digitalno preobrazbo. Svetniki so želeli natančnejša pojasnila o projektu, predvsem pa previdene učinke, ki sicer pri tovrstnih projektih niso povsem merljivi in se oblikujejo med samim projektom. Izpostavljeno je bilo tudi, da bi morali biti svetniki o projektih obveščeni vnaprej, po razpravi pa je svet s sklepom prerazporeditev potrdil.
V zaključku seje je svojo vizijo dela podžupana predstavil Andrej Poglajen, ki postopoma prevzema zadolžitve in se bo med delovanjem osredotočal predvsem na mladinsko problematiko, povezovanje znotraj regije, delu s KS in aktualnim projektom.
Sledila so še svetniška vprašanja, ki so se nanašala na nedavno izpeljan Festival idrijske čipke, urejanje ulic in cest v občini, državne investicije v ceste, problematiko bankomata v Spodnji Idriji in ureditev Lajšta.