- O OBČINI
- OBČINSKA UPRAVA
- ORGANI OBČINE
- E-OBČINA
- NOVICE IN OBJAVE
- KONTAKTI
- TURIZEM
… da čez reko Idrijco od izvira pa do Marofa poteka več kot 8 »cigu mustov« oziroma visečih mostov? Eden izmed njih, ki je med Idrijčani zelo priljubljen, vendar že nekaj časa ni v uporabi, je most »pr ta debili skal«. V zadnjem času na njem potekajo obnovitvena dela, ki jih izvaja podjetje Kaskader d.o.o., skupna vrednost del pa je 94.000 EUR. Trenutno most čaka še na zamenjavo lesene pohodne površine, ki naj bi bila predvidoma zaključena v prihodnjih dveh tednih.
Nekaj več o mostu objavljamo spodaj, povzeto po zapisu podjetja Kaskader:
»Ne vem, kdaj je bil prvotni most pri ta debeli skali zgrajen, vendar se ga spomnim še iz otroštva,« pravi Peter Poljanec, direktor podjetja Kaskader d.o.o., ki trenutno izvaja vzdrževalna dela na mostu Pri ta debeli skali. Prvotni most, ki je bil italijanske izdelave, je bil sodeč po starih fotografijah (iz osebnega arhiva Mateja Kobala) vpet oziroma sidran približno 2 do 3 metre višje, kot je sedaj. Na desnem bregu je bil dostop po kamnitih stopnicah, na levem pa po leseni konstrukciji s stopnicami. Teren na celotnem območju Mejce je bil za približno 3 m nižje, kot je danes.
Katastrofalna poplava 1. novembra 1982 je poplavila Idrijo in most podrla. Takrat je mesto poplavil tudi hudournik Nikova. Idrija kasneje ni bila več pod vodo, saj je bila izvedena strokovna in dobro premišljena regulacija Idrijce in Nikove. Most »pri debeli skali« so obnovili leta 1984. Idejno konstrukcijsko zasnovo je izdelal g. Magajne iz Solkana, ki je bil v Sloveniji pionir izdelave prednapetih nosilcev betona, prvič uporabljenih pri gradnji viadukta Ravbarkomanda na avtocesti Vrhnika – Postojna. Montažo mostu je izvedlo podjetje SGG Tolmin, delavci Gostola pa so izdelali kovinske dele in pomagali pri montaži. Med njimi je bil tudi Marko Brence, ki po štiridesetih letih spet sodeluje pri obnovi kot član ekipe podjetja Kaskader.
Zakaj pravimo, da gre za viseči most? Ker celotna pohodna površina (ta je pri visečih mostovih običajno lesena) visi na jeklenicah s pomočjo vertikalnih vešalk (vešalka je povezava med jeklenico in pohodno površino). Zaradi rjavenja in dotrajanosti je bil viseči most »pri ta debeli skali« potreben ponovne obnove. Vzdrževalna dela, ki jih izvajajo izkušeni višinski delavci, obsegajo zamenjavo jeklenic, prekladne konstrukcije in pohodne površine.